NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY A JEJICH ODPOVĚDI
Stanovisko ÚCL k možnosti udělení výjimky pro posunutí začátku platnosti změn Nařízení Komise (EU) č.1321/2014
Dne 24.03.2020 vstoupily v platnost změny Nařízení Komise (EU) č.1321/2014, které mimo jiné zavedly nové části Part ML, Part CAO a Part CAMO.
Dne 21.04.2020 ÚCL obdržel vyjádření, kdy EASA dává v souvislosti s šířením nákazy COVID-19 možnost jednotlivým národním úřadům, aby formou udělení výjimky ze základního nařízení posunuly počátek platnosti posledních změn maximálně o 8 měsíců.
Vzhledem k tomu, že:
ÚCL v žádném případě nepovažuje již v tuto chvíli za vhodné přecházet na omezenou dobu na původní systém a tedy posunovat platnost již implementovaných změn.
Znamená to tedy, že v ČR změny Nařízení Komise (EU) č.1321/2014 jsou a zůstávají platné od 24.03.2020.
Informace vyplývající ze změny Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 (shrnutí)
Seminář CAMO/AMO (prezentace)
Nouzový stav – možnost udělení výjimky ze standardních postupů letové způsobilosti (např. při třetím prodloužení platnosti ARC u letadel řízených CAMO/CAO organizací).
ÚCL informuje, že se změny v závaznosti systému údržbových lhůt spojených se změnou Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014, která vstoupila v platnost 24.3.2020, týkají pouze letadel transferovaných (pod působností EASA) a netýkají se tzv. annexovaných letadel (tj. letadel dle Annexu I Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139).
Pro „anexová letadla“ vyšla změna směrnice CAA-TI-011-n/91 „Požadavky ÚCL na provádění údržby a preventivní údržby“.
Pro snadnější zavedení Části ML ÚCL vydává / uveřejňuje:
Poslední aktualizace: 04. 01. 2021
Správce stránky: Odbor způsobilosti letadel v provozu