Byl vydán poradní oběžník PO/TI – L8/A.2.7.6.1d “Vydání Zvláštního osvědčení letové způsobilosti (ZOLZ) letadlu v kategorii HISTORICKÁ”. Legislativní změny předpisů L8/A a L6/II budou uveřejněny v říjnu 2024. Bližší informace ke změně legislativy, vysvětlení filosofie a důvodů zavedení kategorie.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0172-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH. Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.
Byl vydán FAA ACS (Airworthiness Concern Sheet) vztahující se na letadla SR20, SR22 a SR22T společnosti Cirrus. FAA vyjádřil ve svém oběžníku obavu ohledně letové způsobilosti výše uvedených letadel.Ve zkratce lze uvést následující: “FAA obdržel hlášení o selhání páky přípustě na letounu Cirrus SR20. Při vzletu se při přidávání plného plynu páka přípustě ulomila. Pilot […]
Ve středu 9. října 2024 od 9:00 do 16.15 hod se v objektu CACT Praha (velká učebna) uskuteční školení v rámci povinného pokračovacího teoretického výcviku zkušebního pilota a technika ÚCL. Informace o školení
Byl uveřejněn aktualizovaný seznam pověřených pracovníků PP (podle CAA-TI-008-n/98).
Všechny CAMO organizace a všichni provozovatelé složitých motorových letadel, zapsaných v LR ČR, byli vyzváni k zapracování programu spolehlivosti do programů údržby složitých motorových letadel, která splňují podmínky uvedené v M.A.302 písmene g), upřesněné v AMC M.A.302(g) a v Dodatku I k AMC M.A.302 a M.B.301(b). Chybějící programy spolehlivosti u složitých motorových letadel byly součástí nálezu Standardizační inspekce EASA […]
Byl uveřejněn aktualizovaný seznam nezávislého osvědčujícího personálu.
Byl uveřejněn aktualizovaný seznam nezávislého osvědčujícího personálu.
Úřad pro civilní letectví se rozhodl pro zavedení kategorie letadel Historická (HISTORIC). Bližší informace ke změně legislativy, vysvětlení filosofie a důvodů zavedení kategorie.
Byl uveřejněn aktualizovaný seznam nezávislého osvědčujícího personálu.