Odbor navigačních služeb ÚCL publikoval formuláře použitelné pro žádost o schválení a popis AltMoC v oblasti ATM/ANS a TO spolu s pokyny pro jejich vyplnění.
Uvedené dokumenty naleznete na stránce AltMoC.
Dne 4. 3. 2022 bylo státním podnikem Řízení letového provozu České republiky po více než dvaceti letech ukončeno používání dosavadního systému řízení letového provozu a do provozu byl plně nasazen systém nové generace TopSky, jehož ambicí je zajistit plnění vysokých technických i kapacitních požadavků kladených na systémy řízení v 21. století.
Úřad pro civilní letectví upozorňuje uživatele vzdušného prostoru zamýšlející provádět let v CTR Ruzyně a nebo na/z LKPR, že dnem 24. 2. 2022 nastává účinnost změny v poskytování letových provozních služeb na stanovišti TWR, resp. Ruzyně Tower (134,560), Ruzyně Delivery (120,060) a Ruzyně Ground (121,910), které budou od tohoto data poskytovány pouze v anglickém jazyce.
Odbor navigačních služeb ÚCL informuje leteckou veřejnost o uveřejnění návrhu revidovaného Plánu výkonnosti České republiky pro třetí referenční období (2020–2024) v souladu s čl. 38(1) písm. (c) PNK (EU) 2019/317, ze dne 11. února 2019, kterým se stanoví systém sledování výkonnosti a systém poplatků v jednotném evropském nebi a kterým se ruší prováděcí nařízení (EU) č. 390/2013 a (EU) č. 391/2013.
Ke dni 01. 08. 2021 vstupuje v platnost změna č. 12 čj. 7212-21-701 Směrnice ÚCL-211 „Pravidla k udělování průkazů způsobilosti a některých osvědčení řídících letového provozu a dispečerů AFIS“.
Odbor navigačních služeb uveřejňuje 4. vydání Směrnice CAA/S-SP-009-3/2019 (Dohled nad řízením změn u poskytovatelů služeb a u organizací pro výcvik řídících letového provozu). Změna upřesňuje a doplňuje požadavky vycházející z evropské regulace a jejich změn včetně souvisejících AMC a GM (PNK (EU) 2017/373, NK (EU) 2015/340 a PNK (EU) 2020/469), doplňuje postupy pro řízení změn a zavádí do provozu využívání databázového nástroje CADOC na straně ÚCL.