Spadám do „specifické“ kategorie provozu. Budu moci létat se svým starým dronem po 31. prosinci 2020?

Drony ve „specifické“ kategorii nemusí mít štítek s označením třídy (s výjimkou provozu podle standardního scénáře).

Jaké jsou mé povinnosti coby dálkově řídícího pilota ve „specifické“ kategorii provozu?

Jako dálkově řídící pilot musíte: Před letem: absolvovat výcvik a zkoušku požadované pro druh provozu, do kterého budete zapojen; mít relevantní aktuální informace týkající se zeměpisných zón publikovaných národním leteckým úřadem; zkontrolovat překážky a přítomnost osob nezapojených do provozu (jisté výjimky jsou v podkategorii provozu A1 se soukromě zhotoveným dronem nebo dronem s označením třídy C0); zkontrolovat, […]

Jaké jsou mé povinnosti coby provozovatele dronu ve „specifické“ kategorii provozu?

Jako provozovatel dronu létajícího ve „specifické“ kategorii musíte: zajistit, že na dronu je uvedeno registrační číslo provozovatele dronu (např. pomocí nálepky) a úplný řetězec registrovaného provozovatele je nahráno do „systému identifikace na dálku“,identifikačního e-systému bezpilotního letadla („e-identifikace“), pokud je jím bezpilotní letadlo vybaveno; vypracovat provozní postupy (písemné postupy se požadují, zaměstnává-li provozovatel dronu více než […]

Spadám do „specifické“ kategorie. Jak tedy získám oprávnění?

Nejprve zkontrolujte, zda se se svým provozem nevejdete do standardního scénáře. Pokud je to možné, nepotřebujete oprávnění, ale je pouze potřeba, abyste podali příslušnému národnímu leteckému úřadu (v České republice Úřadu pro civilní letectví) prohlášení. Standardní scénář je provoz definovaný v Dodatcích k nařízení pro drony (nařízení (EU) 2019/947). Standardní scénáře jsou založeny na použití dronů označených […]

Je potřeba, abych před tím, než budu s dronem létat ve „specifické“ kategorii, získal oprávnění?

Při provozu ve „specifické“ kategorii, pokud lze provoz provádět v rámci omezení standardního scénáře a s pomocí dronu příslušné třídy, je jen potřeba, aby provozovatel dronu předložil příslušnému národnímu leteckému úřadu prohlášení a počkal na potvrzení o jeho přijetí a úplnosti. Pro všechny ostatní provozy ve „specifické“ kategorii je potřeba oprávnění k provozu vydané příslušným národním leteckým úřadem.

Bude osvědčení způsobilosti pro „specifickou“ kategorii uznáváno v rámci Evropy?

Ano, výcvik absolvovaný v jednom členském státě EASA bude uznáván ve všech ostatních členských státech.

Kdo vydává osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota pro „specifickou“ kategorii a jak dlouho toto osvědčení platí?

V případě standardních scénářů je za vydávání osvědčení odpovědný příslušný národní letecký úřad. Osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota je platné 5 let. K prodloužení platnosti osvědčení, rozumí se před vypršením platnosti, může dálkově řídící pilot absolvovat seminář pořádaný příslušným národním leteckým úřadem nebo jím uznávaným subjektem, případně je potřeba způsobilost prokázat znovu. V případě provozu ve „specifické“ kategorii, […]

Požaduje se u všech dálkově řídících pilotů ve „specifické“ kategorii, aby absolvovali výcvik létání s dronem?

V případě provozu spadajícího do „specifické“ kategorie závisí výcvik na provozu, který plánujete provádět. Proto pokud se provoz neřadí mezi standardní scénáře, bude po posouzení bezpečnosti potřeba, abyste navrhli příslušnému národnímu leteckému úřadu možný výcvikový kurz. Úřad (v České republice Úřad pro civilní letectví) v každém případě vyhodnotí adekvátnost výcviku, a pokud ho schválí v oprávnění k provozu, stane se […]

Jak určím, zda spadám do „specifické“ kategorie?

Dron je možné provozovat ve „specifické“ nebo „certifikované“ kategorii, pokud nesplňuje požadavky stanovené pro otevřenou kategorii. Viz FAQ – Jak určím, zda spadám do „otevřené“ kategorie? Regulatorní odkaz: Článek 4 a Článek 20 nařízení (EU) 2019/947; Příloha, Část A a Článek 5 odst. 1 nařízení (EU) 2019/947, Části 1 až 5 Přílohy nařízení (EU) 2019/945.

Je, jakožto rezidenta státu mimo EU, uznávána v EU má odborná způsobilost v „otevřené“ kategorii?

Vzhledem k tomu, že mezi agenturou EASA a dalšími zeměmi dosud není zavedeno žádné vzájemné uznávání, nebude v oblasti dronů školení nebo kvalifikace získané ve vaší zemi pobytu v EU přijato. Předtím, než budete moci se svým dronem létat, budete muset absolvovat požadovaný výcvik. Mezitím mohou jiné státy vytvořit předpisy, které mohou být považovány Evropskou […]

« Předchozí stránka Další stránka »