Bohužel, tuto oblast ÚCL skutečně neřeší. Podnět je sice možné podat na ÚCL a toto se i děje, nicméně ÚCL má pouze omezené možnosti dozorové činnosti. Proto postižení většinou volají Policii, která na místě zjistí stav věci. Nicméně příslušným pro řešení otázky práv osob je ÚOOÚ (viz např. Doporučení ÚOOÚ č. 1/2024 ke kamerovým systémům […]
(Viz článek 2 bod (7)) Provozování UA ve VLOS znamená, že dálkově řídící pilot je schopen jasně prohledávat oblohu kvůli přítomnosti jiných letadel, být schopen zřetelně vidět UA a vyhnout se tomu, aby se dostal do blízkosti jiného letadla (s pilotem na palubě nebo bezpilotního) nebo překážek nebo lidí, kteří by mohli být ohroženi. Vzdálenost […]
Informace týkající se pojištění odpovědnosti za škody z provozu bezpilotního systému naleznete na stránce https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/pojisteni-odpovednosti/.
Co se týče reálných možností provozu v zastavěném území obce a dokladů, které má mít provozovatel k dispozici, zde je situace následující: K provozu v tzv. „otevřené“ kategorii provozu by měl provozovatel UAS předložit: registraci provozovatele (dokument, kterým Úřad vydal unikátní kód provozovatele UAS, resp. unikátní kód provozovatele samotný (ve tvaru CZE87astrdge12k8); doklad o absolvování online výcviku dálkově řídícího […]
Pokud Váš proces registrace provozovatele nebo pilota i po úspěšném absolvování testu teoretických znalostí neproběhne v pořádku, není Vám doručen doklad o registraci provozovatele nebo absolvování výcviku, údaje uvedené v dokladech jsou nesprávné nebo se při registraci setkáte s jinými problémy, kontaktujte prosím Úřad pro civilní letectví e-mailem na adrese podatelna@caa.cz s uvedením Vašich kontaktních […]
Provoz v rámci klubů a sdružení leteckých modelářů
Informace o třídách bezpilotních letadel podle nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 v platném znění (jedná se o třídy C0, C1, C2, C3 a C4, případně další) v tuto chvíli není pro provedení registrace provozovatele a pilota a absolvování testu podstatná, neboť bezpilotní letadla s vyznačením třídy v tuto chvíli na trhu EU nejsou. Jakmile se situace změní, bude […]
Podmínky uvádění registračních informací jsou uvedeny v AMC1 Článku 14(8) rozhodnutí 2019/021/R. Pokud je provozovatel UAS vlastníkem bezpilotního systému (UAS), měl by na bezpilotní letadlo (UA) uvést registrační číslo (poznávací značku), které získal na konci procesu registrace (zápisu do rejstříku), takovým způsobem, aby byla tato informace čitelná přinejmenším, je-li UA na zemi, bez potřeby jakéhokoli jiného […]
Online teoretická způsobilost dálkově řídícího pilota podkategorií A1 a A3 je pět let, od data úspěšného provedení registrace.
V případech, kdy je pilot zároveň provozovatelem bezpilotního systému, provede registraci pilota i provozovatele.