fbpx

Kde zjistím, jakou třídu letadla mám?

Informace o třídách bezpilotních letadel podle nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 v platném znění (jedná se o třídy C0, C1, C2, C3 a C4, případně další) v tuto chvíli není pro provedení registrace provozovatele a pilota a absolvování testu podstatná, neboť bezpilotní letadla s vyznačením třídy v tuto chvíli na trhu EU nejsou. Jakmile se situace změní, bude […]

Jak mám označit svoje bezpilotní letadlo, příp. letadla?

Podmínky uvádění registračních informací jsou uvedeny v AMC1 Článku 14(8) rozhodnutí 2019/021/R. Pokud je provozovatel UAS vlastníkem bezpilotního systému (UAS), měl by na bezpilotní letadlo (UA) uvést registrační číslo (poznávací značku), které získal na konci procesu registrace (zápisu do rejstříku), takovým způsobem, aby byla tato informace čitelná přinejmenším, je-li UA na zemi, bez potřeby jakéhokoli jiného […]

Jak dlouho platí moje osvědčení?

Online teoretická způsobilost dálkově řídícího pilota podkategorií A1 a A3 je pět let, samozřejmě počínaje datem zavedení regulačního rámce EU, tedy od 31. 12. 2020 dále.

Jsem zároveň pilotem i provozovatelem, jak se mám registrovat?

V případech, kdy je pilot zároveň provozovatelem bezpilotního systému, provede registraci pilota i provozovatele.

Neuspěl jsem v testu, jak mám dále postupovat?

V případně neúspěšného absolvování testu je možné test znovu opakovat. V případě druhého neúspěšného pokusu je třeba provést registraci pilota znovu; možnost absolvovat test se tak obnoví.

Jak postupovat při vydání OLZ letadlu dovezenému ze třetí země?

Po dobu trvání nouzového stavu nemohou pracovníci úřadu vyjíždět na zahraniční služební cesty. Z toho důvodu není možné provádět kontroly letadel při dovozu do ČR ze třetích zemí dle standardních postupů. Výjimka ze standardních postupů je specifikována na stránce: Výjimky ze standardních postupů letové způsobilosti

Je udělená nějaká výjimka pro prodlužování kvalifikací během nouzového stavu?

Ano, více informací naleznete na stránce: Reakce na nouzový stav v části „Výjimky vydané pro potřeby zachování provozu po dobu nouzového stavu“.

Jsou k dispozici opatření pro letecké provozovatele na ochranu posádek a minimalizaci možnosti přenosu nákazy CoViD-19?

Na webových stránkách EASA : https://www.easa.europa.eu/document-library/general-publications/guidance-management-crew-members je publikován dokument, který poskytuje leteckým provozovatelům návod, jak chránit členy posádek a minimalizovat možnosti přenosu nákazy CoViD-19. Tento dokument není mandatorním a je vydán jako návod a doplnění postupů požadovaných z úrovně národních autorit ochrany zdraví. Uvedené postupy by neměly být chápány jako jediný možný způsob ochrany posádek. […]

Na jak dlouho je omezeno fungování ÚCL?

Vzhledem k prodloužení regulačních opatření v České republice jsou omezení provozu aktuálně plánována do 11. 4. 2020. Úřad pro civilní letectví vyjma výkonu státního dozoru na místě a provádění zkoušek personálu funguje a je připraven odbavovat podání svých klientů. Na vývoj situace budeme dále pružně reagovat.

Jak si mohu doklad o ověření spolehlivosti vyzvednout?

Vystavené doklady doručujeme s účinností od 14. 5. 2020 způsobem, který si žadatel zvolil ve své žádosti. V případě osobního převzetí dokladu nebo jiných písemností Vás však i nadále prosíme o dodržování zásady individuálního přístupu k recepci. Uvidíte-li uvnitř recepce stát jinou osobu, počkejte prosím před budovou a dodržujte doporučené rozestupy 2 metry.

Další stránka »