Bohužel, tuto oblast ÚCL skutečně neřeší. Podnět je sice možné podat na ÚCL a toto se i děje, nicméně ÚCL má pouze omezené možnosti dozorové činnosti. Proto postižení většinou volají Policii, která na místě zjistí stav věci. Nicméně příslušným pro řešení otázky práv osob je ÚOOÚ (viz např. Doporučení ÚOOÚ č. 1/2024 ke kamerovým systémům […]
(Viz článek 2 bod (7)) Provozování UA ve VLOS znamená, že dálkově řídící pilot je schopen jasně prohledávat oblohu kvůli přítomnosti jiných letadel, být schopen zřetelně vidět UA a vyhnout se tomu, aby se dostal do blízkosti jiného letadla (s pilotem na palubě nebo bezpilotního) nebo překážek nebo lidí, kteří by mohli být ohroženi. Vzdálenost […]
Platnost každého oprávnění je individuální a je uváděna v konkrétních oprávněních.
Jedná se o řízení dle správního řádu. Řízení by tak nemělo v neodůvodněných případech trvat déle než 30 dní, nicméně vzhledem k elektronizaci správního řízení počítáme s mnohem kratší dobou vypořádání žádostí.
Ne, s vydáním OKL není spojen žádný správní poplatek.
Informace týkající se pojištění odpovědnosti za škody z provozu bezpilotního systému naleznete na stránce https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/pojisteni-odpovednosti/.
OKP je druh povolení vydávaný výhradně ve specifické kategorii provozu (pro provoz, který není možné považovat za OPEN). OKL je druh povolení vydávaný v otevřené kategorii provozu (pro provoz, který je v konfliktu se konkrétními podmínkami zeměpisné zóny).
Záleží na konkrétním místě provozu. Zpravidla bude vyžadována pilotní způsobilost A1/A3, popř. A2, popř. speciální výcvik s ohledem na konkrétní zeměpisnou zónu. Tyto požadavky budou stanoveny v rámci správního řízení.
Tuto informaci naleznete v podmínkách provozu každé zeměpisné zóny.
Informace týkající se pojištění odpovědnosti za škody z provozu bezpilotního systému naleznete na stránce https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/pojisteni-odpovednosti/.