Provoz

31. 1. 2025

Uveřejnění změny č. 3 k Poradnímu oběžníku – Tvorba a vedení palubního deníku

Sekce letová uveřejňuje změnu č. 3 Poradního oběžníku (PO) – Tvorba a vedení palubního deníku. Změna se týká editačních oprav, aktualizace odkazů na uvedené předpisové požadavky a zavedení povinnosti uchovávat záznamy za posledních 36 měsíců, pokud je palubní deník zcela nahrazen technickým deníkem letadla (TLB), jak stanovuje nařízení (EU) č. 1321/2014; tuto instrukci můžete v […]

22. 1. 2025

Termíny školení pro prodloužení speciálního oprávnění řídící seskoků – 2025

Odbor provozu letadel uveřejňuje termíny školení pro prodloužení speciálního oprávnění řídící seskoků pro rok 2025. Tabulku s termíny a organizační pokyny ke školení naleznete na stránce – Parašutismus\Důležité provozní informace.

16. 12. 2024

Legenda CZ-1 odchází

V minulých dnech se společnost České aerolinie a. s. oficiálně vzdala Osvědčení leteckého provozovatele AOC CZ-1 a Provozní licence CZ-1/L. Tímto formálním aktem se loučí legenda civilního letectví s kariérou leteckého dopravce, který více jak 100 let přepravoval cestující po celém světě. Legenda, která byla po několik desetiletí vlajkovou lodí a nositelkou tradice československého a následně českého […]

11. 12. 2024

Uveřejnění otázek a odpovědí k novým podmínkám pro seznamovací lety (CAA-SL-102-n-24)

Na základě obdržených dotazů k novým podmínkám pro seznamovací lety uveřejnila sekce letová odpovědi na nejčastější dotazy k tomuto tématu.

4. 12. 2024

Uveřejnění poradního oběžníku pro provádění výsadkových letů, vlekání kluzáků a akrobatických letů na základě odchylek dle pravidel EU

Sekce letová uveřejňuje poradní oběžník obsahující podmínky, které ÚCL považuje za přijatelný způsob vyhovění požadavkům pro provádění výsadkových letů, vlečení kluzáků a akrobatických letů dle čl. 6, odst. 4a, písm. c) nařízení (EU) č. 965/2012 a čl. 3, odst. 2, písm. c) nařízení (EU) 2018/1976. Oběžník naleznete na stránce – Praktické informace\Provoz letadel.

4. 12. 2024

Uveřejnění dokumentu Podmínky pro seznamovací lety dle pravidel EU (CAA-SL-102-n-24, 1. vydání)

Sekce letová uveřejňuje 1. vydání dokumentu CAA-SL-102-n-24 – Podmínky pro seznamovací lety dle pravidel EU. Dokument má účinnost od 1. 1. 2025 a nahradí dokument CAA-SL-102-6-16 ve znění účinném k 1. 12. 2022, včetně všech předchozích zapracovaných změn. Mezi zásadní změny dosavadních podmínek patří – kvantifikace okrajové činnosti, zavedení systému oznámení o záměru provádět seznamovací […]

5. 11. 2024

PARAŠUTISMUS: Nový termín školení pro získání Kategorie A

Úřad pro civilní letectví (ÚCL) vyhlašuje nový termín školení pro získání průkazu Kategorie A. Školení proběhne dne 4. 12. 2024 od 9 hod v budově ÚCL. Více informací k místu školení, přihlášení a jeho průběhu naleznete na stránce – Parašutismus\Důležité provozní informace.

4. 11. 2024

Uveřejnění prezentací ze semináře pro provozovatele zvláštního provozu (SPO) 2024

Sekce letová, oddělení zvláštního provozu uveřejňuje prezentace ze semináře pro provozovatele SPO, který se konal 30. 10. 2024. Prezentace naleznete na stránce – Praktické informace – provoz letadel.

14. 10. 2024

Uveřejnění Informačního věstníku č. 05/2024 – Podávání hlášení k únavě posádky, která má nebo by mohla mít dopad na jeho schopnost bezpečného výkonu jeho povinností během letu

Sekce letová, Odbor provozu letadel uveřejňuje Informační věstník č. 05/2024 upozorňující na povinnost podávat povinné hlášení ve smyslu prováděcího nařízení Komise (EU) 2015/1018, kterým se stanoví seznam klasifikovaných událostí v civilním letectví, které podléhají povinnému hlášení podle nařízení EP a Rady (EU)č. 376/2014 – Únava člena posádky, která má nebo by mohla mít dopad na […]

11. 9. 2024

Uveřejnění EASA SIB 2024-12 (Use of Balloon Pilot Restraint Systems)

Agentura EASA uveřejňuje Bezpečnostní bulletin SIB 2024-12 (Use of Balloon Pilot Restraint Systems). Cílem dokumentu je zvýšit povědomí o rizicích spojených s dynamickým pohybem balonového obalu při tvrdém přistání, kdy může dojít k vymrštění pilota a ztrátě kontroly. Dokument doporučuje používání zajišťovacích systémů pro piloty horkovzdušných balonů, i když to není povinné, a upozorňuje na […]

Další stránka »