Změny požadavků ÚCL na provádění údržby a preventivní údržby “annexových” letadel

27.7.2020

Dne 24.3.2020 vstoupila v platnost změna Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Toto nařízení zavedlo mimo jiné změny v přístupu k údržbě vybraných „lehkých“ letadel a v důsledku toho se začaly používat jiné, zjednodušené postupy údržby. Výše uvedené nařízení se ale nevztahuje na letadla dle Annexu I Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139, tzv. „annexová letadla“.

Z důvodů, aby se národní legislativa v oblasti pokračující způsobilosti přiblížila evropské, rozhodl se ÚCL vydat změnu č. 9 směrnice CAA-TI-011-9/97 „Požadavky ÚCL na provádění údržby a preventivní údržby“. Tato směrnice je platná jen pro annexová letadla a umožňuje za určitých podmínek odchylky od údržbových lhůt daných držitelem Typového osvědčení (TC), podobně, jako je tomu u letadel transferovaných. Došlo rovněž ke zjednodušení a zpřehlednění celé směrnice.

CAA-TI-011-n/97 Požadavky ÚCL na provádění údržby a preventivní údržby “annexových letadel”

Vzhledem k tomu, že annexová letadla jsou obecně letadla starší a méně podporovaná držitelem TC, než jsou letadla transferovaná, není úroveň „liberalizace“ údržby u nich tak široká, jako u transferovaných letadel. Pro letadla používaná v obchodním provozu, pro lety dle pravidel IFR a VFR NOC jsou možnosti, jak se odchýlit od Instrukcí pro zachování letové způsobilosti stanovených držitelem TC omezeny.


Pro případné dotazy kontaktujte:

 – Ř/ST Ing. Vít Zárybnický zarybnicky@caa.cz

 – Ř/OZL Ing. Jaroslav Seyfried seyfried@caa.cz

 – V/ML Ing. Pavel Valenta valenta@caa.cz

In case of any confusion or a problem, please leave us a message here
Site author: Editor in Chief

Leave a message:

Thank you for your interest in contacting us. We will send you the answer to the email address you provided us below. In case of questions not related to this page, please use the options in the section Contacts.
Your complaint will be dealt with by: Editor in Chief