Stanovisko ÚCL k možnosti udělení výjimky pro posunutí začátku platnosti změn Nařízení Komise (EU) č.1321/2014

23. 4. 2020

Dne 24.03.2020 vstoupily v platnost změny Nařízení Komise (EU) 1321/2014, které mimo jiné zavedly nové části Part ML, Part CAO a Part CAMO. Dne 21.04.2020 ÚCL obdržel vyjádření, kdy EASA dává v souvislosti s šířením nákazy COVID-19 možnost jednotlivým národním úřadům, aby formou udělení výjimky ze základního nařízení posunuly počátek platnosti posledních změn maximálně o 8 měsíců.

Vzhledem k tomu, že:

  • letecká veřejnost již začala s přípravou implementace nových postupů, změn organizací a jejich výkladů již od koncem roku 2019,
  • provozovatelé zjevně počítají s možností nastavit jiný systém údržby svých letadel, než jaký platil podle původního nařízení,
  • ÚCL již připravil a vydal postupy pro implementaci nových změn,
  • ÚCL jsou již zasílány dokumenty, týkající se způsobilosti letadel podle nového znění Nařízení,

ÚCL v žádném případě nepovažuje již v tuto chvíli za vhodné přecházet na omezenou dobu na původní systém a tedy posunovat platnost již implementovaných změn.
Znamená to tedy, že v ČR změny Nařízení Komise (EU) 1321/2014 jsou a zůstávají platné od 24.03.2020.

In case of any confusion or a problem, please leave us a message here
Site author: Editor in Chief

Leave a message:

Thank you for your interest in contacting us. We will send you the answer to the email address you provided us below. In case of questions not related to this page, please use the options in the section Contacts.
Your complaint will be dealt with by: Editor in Chief