Oddělení ekonomické

Rosina Malá

vedoucí oddělení ekonomického

životopis


Oddělení ekonomické (OE) je součástí odboru logistiky. V čele stojí vedoucí oddělení, který je podřízen řediteli odboru logistiky.

V oblasti účetnictví ÚCL oddělení OE:

  • zabezpečuje účetnictví úřadu (mimo mzdového) v souladu s platnou účtovou osnovou a postupy účtování pro OSS;
  • zpracovává měsíční přehledy o čerpání finančních prostředků podle správců položek;
  • zpracovává měsíční přehledy o čerpání prostředků FKSP;
  • zpracovává měsíční přehledy o platbách za nájemné pro potřeby kontroly;
  • sestavuje a aktualizuje účtový rozvrh úřadu;
  • zpracovává účetní závěrky a výkazy úřadu, kompletuje sestavy a archivuje je;
  • eviduje odběratelské faktury podle podkladů jednotlivých správců a eviduje jejich úhrady;
  • eviduje a zajišťuje úhrady dodavatelských faktur;
  • zabezpečuje podklady o účetních stavech majetku a závazků pro účely inventarizací;
  • zpracovává dokladové inventury určených druhů majetku a závazků za úřad;
  • kontroluje příjmy a výdaje úřadu podle výpisů z bankovních účtů;
  • kontroluje vyúčtování pracovních a služebních cest zaměstnanců úřadu;
  • organizuje a řídí úkoly související se zpracováním výkazů kapitoly úřadu ve vazbě na zůstatky bankovních účtů;
  • zpracovává příslušné směrnice a předpisy v rámci své působnosti.

V oblasti správy rozpočtu oddělení OE:

  • provádí rozpis rozpočtu, závazných úkolů a limitů státního rozpočtu;
  • provádí v průběhu rozpočtového roku rozpočtová opatření ve schváleném rozpočtu kapitoly;
  • kontroluje dodržování finančního hospodaření kapitoly ÚCL a zpracovává příslušné rozbory;
  • sestavuje a projednává návrhy rozpočtů kapitoly ÚCL; aplikuje přitom zásady finanční politiky a finančního hospodaření a uplatňuje finančně ekonomické nástroje řízení;
  • předkládá návrh rozpočtu kapitoly ÚCL;
  • zabezpečuje v rámci kapitoly ÚCL rozpočtování příjmů a výdajů vlastního úřadu, včetně FKSP;
  • zajišťuje vedení analytické evidence příjmů a výdajů úřadu podle rozpočtových položek a jejich správců;
  • vyjadřuje se v rámci vnitřního připomínkového řízení k návrhům právních předpisů v rozsahu svěřené působnosti a k návrhům metodických pokynů a směrnic;
  • předává MD vstupní údaje ISPROFIN;
  • vydává souhlas se zadáním stavebního díla registrovaného v ISPROFIN na základě posouzení Zásad;
  • spolupracuje s odborem Interního auditu, případně jinými útvary při provádění kontroly hospodaření s rozpočtovými prostředky ministerstva v rámci kapitoly ÚCL;
  • projednává a předkládá stanovisko k výsledkům hospodaření;
  • zajišťuje agendu zahraničních pracovních a služebních cest a souvisejících náhrad cestovních výdajů;
  • zabezpečuje pokladní službu úřadu, včetně výplaty mezd a výběr poplatků dle vyhl. č. 108/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů;
  • zabezpečuje valutovou pokladní službu odděleně podle jednotlivých měn;
  • zpracovává v oboru své působnosti stanoviska k předloženým žádostem o povolení úlev z placení odvodů a penále z důvodu zamezení tvrdosti rozpočtových pravidel a předkládá je ve stanovených případech k projednání zvláštní komisi úřadu; zpracovává návrhy příslušných rozhodnutí;
  • vybírá v souladu se zákonem o správních poplatcích správní poplatky za zpoplatněné úkony ve své působnosti, pokud nebyl poplatek vybrán již správcem daně; kontroluje, zda poplatek byl zaplacen v zákonem stanovené výši a pokud poplatek nebyl zaplacen, vyzve poplatníka k jeho zaplacení.

V oblasti evidence majetku oddělení OE:

  • eviduje hmotný i nehmotný investiční majetek a drobný hmotný i nehmotný investiční majetek (počítačovou techniku a software podle operativní evidence samostatného oddělení Financování a logistiky informačních systémů);
  • eviduje drobný hmotný majetek;
  • eviduje pořízené hmotné i nehmotné investice do doby uvedení do užívání, včetně záloh na tyto investice;
  • kontroluje stavy a umístění majetku v objektu úřadu a v objektech, k nimž úřad vykonává právo hospodaření;
  • navrhuje doplnění inventáře;
  • zpracovává návrhy na vyřazení majetku;
  • vypracovává majetkové rozbory pro potřebu úřadu;
  • připravuje podklady pro inventarizace majetku a podílí se na zpracování výsledků inventarizací;
  • zajišťuje organizačně a administrativně činnost Ústřední inventarizační komise, likvidační komise a škodní komise;
  • vede sklad a výdej ochranných pomůcek.
Máte nejasnosti? Zanechte nám vzkaz
Autor stránky: Sekce správní a bezpečnostní

Zanechat vzkaz:

Děkujeme za váš zájem nás zkontaktovat. Odpověď zašleme na vámi uvedený email. V případě dotazů nesouvisejících s touto stránkou využijte prosím možnosti v sekci Kontakty.
Vaším podnětem se bude zabývat: Sekce správní a bezpečnostní