Jaká jsou data použitelnosti nařízení (EU) 2019/947 a 2019/945?

V důsledku krize COVID-19 bylo datum použitelnosti nařízení (EU) 2019/947 odloženo z 1. července 2020 na 31. prosince 2020, což znamená:

  • od 31. prosince 2020 se registrace provozovatelů dronů a certifikovaných dronů stává povinnou;
  • od 31. prosince 2020 může být provoz ve „specifické“ kategorii prováděn až po udělení oprávnění příslušným národním leteckým úřadem (v České republice Úřadem pro civilní letectví);
  • v období mezi 31. prosincem 2020 a 1. lednem 2023 mohou uživatelé dronů provozujících drony bez štítku s označením třídy nadále létat ve „specifické“ kategorii podle Článku 22 nařízení (EU) 2019/947;
  • od 1. ledna 2022 musí být národní oprávnění, osvědčení a prohlášení plně převedena do nového systému EU (platnost národních povolení končí k uvedenému datu);
  • od 1. ledna 2022 musí členské státy EASA zpřístupnit informace o zeměpisných zónách pro funkci „geo-awareness“ ve společném jednotném digitálním formátu, harmonizovaném mezi zeměmi EU;
  • od ledna 2023 musí být všechny provozy v „otevřené“ kategorii a všichni provozovatelé dronů plně v souladu s nařízením (EU) 2019/947 a nařízením (EU) 2019/945.
Máte nejasnosti? Zanechte nám vzkaz
Autor stránky: Sekce provozní

Zanechat vzkaz:

Děkujeme za váš zájem nás zkontaktovat. Odpověď zašleme na vámi uvedený email. V případě dotazů nesouvisejících s touto stránkou využijte prosím možnosti v sekci Kontakty.
Vaším podnětem se bude zabývat: Sekce provozní







V důsledku krize COVID-19 bylo datum použitelnosti nařízení (EU) 2019/947 odloženo z 1. července 2020 na 31. prosince 2020, což znamená:

  • od 31. prosince 2020 se registrace provozovatelů dronů a certifikovaných dronů stává povinnou;
  • od 31. prosince 2020 může být provoz ve „specifické“ kategorii prováděn až po udělení oprávnění příslušným národním leteckým úřadem (v České republice Úřadem pro civilní letectví);
  • v období mezi 31. prosincem 2020 a 1. lednem 2023 mohou uživatelé dronů provozujících drony bez štítku s označením třídy nadále létat ve „specifické“ kategorii podle Článku 22 nařízení (EU) 2019/947;
  • od 1. ledna 2022 musí být národní oprávnění, osvědčení a prohlášení plně převedena do nového systému EU (platnost národních povolení končí k uvedenému datu);
  • od 1. ledna 2022 musí členské státy EASA zpřístupnit informace o zeměpisných zónách pro funkci „geo-awareness“ ve společném jednotném digitálním formátu, harmonizovaném mezi zeměmi EU;
  • od ledna 2023 musí být všechny provozy v „otevřené“ kategorii a všichni provozovatelé dronů plně v souladu s nařízením (EU) 2019/947 a nařízením (EU) 2019/945.