Hlavní aktuality

21. 8. 2020

Vydání AD 2014-0076R2

Bylo vydáno EASA AD 2014-0076R2 pro Airbus Helicopters – AS 350 B, BA, BB, B1, B2, B3 and D helicopters, and AS 355 E, F, F1, F2, N and NP helicopters, all serial numbers, if an affected part, as defined in this AD, is installed, except helicopters on which Airbus Helicopters modification (MOD) 073232 has […]

19. 8. 2020

Kybernetický útok na systémy Garmin

Na začátku srpna jsme obdrželi informaci od EASA, že došlo ke kybernetickému útoku na GARMIN, který musel odstavit velkou většinu svých online služeb. EASA informovala, že uvedený útok může narušit přístup k plánování letů a navigaci.

17. 8. 2020

Uveřejnění změny č. 4 směrnice CAA-SL-033-n-14 (Provoz RVSM)

Odbor provozu letadel uveřejňuje změnu č. 4 směrnice CAA-SL-033-n-14 (Provoz RVSM). Změny oproti stávající verzi jsou označeny svislou čarou. Změna č. 4 je účinná od 1. 9. 2020. Aktuální znění naleznete na stránce – Postupy pro udělení / změnu schválení.

6. 8. 2020

Vydání EASA SIB 2020-14

Byl vydán EASA SIB 2020-14 “Pitot-Static Issues After Storage due to the COVID-19 Pandemic”.

28. 7. 2020

Uveřejnění českých znění rozhodnutí výkonného ředitele agentury EASA – AMC a GM pro kluzáky

Oddělení leteckých předpisů uveřejnilo česká znění následujících rozhodnutí výkonného ředitele EASA:

24.7.2020

Vydání Emergency FAA AD na letadla The Boeing Company – letadla – Model 737-300, -400, -500, -600, -700, -700C, -800, -900 a -900ER

Bylo vydáno Emergency FAA AD 2020-16-51-E na letadla The Boeing Company – letadla – Model  737-300, -400, -500, -600, -700, -700C, -800, -900 a -900ER.

24. 7. 2020

Vyjádření k situaci okolo vážného incidentu OK-TVO z 22. 8. 2019

Vzhledem k tomu, že byla vydána Závěrečná zpráva ÚZPLN, je ve veřejném prostoru opět diskutován vážný incident, ke kterému došlo 22. 8. 2019 (vysazení pohonné jednotky za letu).

16. 7. 2020

Uveřejnění vzoru (šablony) Provozní příručky a Standardních provozních postupů (SOP) pro provozovatele zvláštního provozu (SPO) – letouny a vrtulníky

Oddělení zvláštního provozu odboru provozu letadel sekce letové uveřejňuje šablonu Provozní příručky (OM) a Standardních provozní postupů (SOP) pro provozovatel zvláštního provozu (SPO) – letouny a vrtulníky. Šablony OM a SOP jsou připravené v souladu s nařízením (EU) č. 965/2012 podle části ORO a SPO a příslušných AMC k ustanovením ORO.MLR.100 a SPO.OP.230. Uvedené dokumenty a další informace […]

27.7.2020

Změny požadavků ÚCL na provádění údržby a preventivní údržby “annexových” letadel

Dne 24.3.2020 vstoupila v platnost změna Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Toto nařízení zavedlo mimo jiné změny v přístupu k údržbě vybraných „lehkých“ letadel a v důsledku toho se začaly používat jiné, zjednodušené postupy údržby. Výše uvedené nařízení se ale nevztahuje na letadla dle Annexu I Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139, tzv. „annexová letadla“.

10. 7. 2020

Aktualizace poradenského materiálu EASA k výjimce vztahující se k požadavkům na nedávnou praxi

Agentura EASA vydala revizi 3 k poradenskému materiálu (GM), který se týká výjimky dle článku 71(1) nařízení (EU) 2018/1139 (Základní nařízení) vztahující se k požadavkům na nedávnou praxi dle ustanovení ORO.FC.100(c) nařízení (EU) č. 965/2012 a FCL.060 nařízení (EU) č. 1178/2011 – opatření přijímaná v souladu s pandemií COVID-19.