Dne 24.3.2020 vstoupila v platnost změna Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Toto nařízení zavedlo mimo jiné změny v přístupu k údržbě vybraných „lehkých“ letadel a v důsledku toho se začaly používat jiné, zjednodušené postupy údržby. Výše uvedené nařízení se ale nevztahuje na letadla dle Annexu I Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139, tzv. „annexová letadla“.
Bylo vydáno ANAC AD 2020-505-02 pro letadla Embraer EMB-505, kterým se ruší a nahrazuje EAD (emergency AD) 2020-01-01.
Bylo vydáno EASA AD 2020-0143 na motory GE Aviation Czech (GEAC) s.r.o., které nahradilo EASA AD 2019-0244.
Byl vydán dokument EASA Certification Information 2020-12 – Transfer of Supplemental Type Certificates due to change of Company registration for Air Ambulance Technology GmbH.
Byl aktualizován seznam firem oprávněných k řízení zachování letové způsobilosti – Část M – Hlava G. Více podrobností naleznete na stránce Opravňování – pověřování organizací a osob.
Byl aktualizován seznam firem oprávněných k údržbě podle Části 145. Více podrobností naleznete na stránce Opravňování – pověřování organizací a osob.
Dne 24.03.2020 vstoupily v platnost změny Nařízení Komise (EU) 1321/2014, které mimo jiné zavedly nové části Part ML, Part CAO a Part CAMO. Dne 21.04.2020 ÚCL obdržel vyjádření, kdy EASA dává v souvislosti s šířením nákazy COVID-19 možnost jednotlivým národním úřadům, aby formou udělení výjimky ze základního nařízení posunuly počátek platnosti posledních změn maximálně o 8 měsíců.
Dnem 24.3.2020 vstoupilo v platnost Nařízení Komise (EU) 1321/2014, Část M a Část ML. Upozorňujeme na nutnost využívat aktualizované a nové formuláře související s osvědčením kontroly letové způsobilosti (ARC) a vzory pro vytváření programů údržby..
Úřad průběžně doplňuje informace publikované za účelem usnadnění implementace změny nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Všechny aktuální informace naleznete na níže odkazované stránce. Změna Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014
Byl vydán EASA SIB 2020-05 – Aircraft Maintenance Programme under Part ML.