Dne 4. 3. 2022 bylo státním podnikem Řízení letového provozu České republiky po více než dvaceti letech ukončeno používání dosavadního systému řízení letového provozu a do provozu byl plně nasazen systém nové generace TopSky, jehož ambicí je zajistit plnění vysokých technických i kapacitních požadavků kladených na systémy řízení v 21. století.
8. listopadu 2021 přijala Evropská Komise nařízení č. 2021/1963, kterým se upravují Část 145 a Část M nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Nejpodstatnějším bodem tohoto nového nařízení je vytvoření článku 145.A.200, který stanovuje povinnost údržbových organizací oprávněných podle Části 145 zavést Systém řízení (Safety Management System – SMS).
Bylo vydáno EASA AD 2022-0034 na motory M601/H80 společnosti GE Aviation Czech s.r.o..
Úřad vydává Směrnici pro posouzení rizika specifické kategorie provozu (SORA) bezpilotních systémů (CAA/S-SP-034-n/2022), na základě které může žadatel pro přípravu žádosti o oprávnění k provozu zvážit kvantifikační hledisko hustoty zalidnění.
Byla vydána oprava Emergency EASA AD 2021-0283R1-E Correction na vrtulníky EC 130 společnosti AIRBUS HELICOPTERS.
Úřad pro civilní letectví oznamuje, že dne 24. února 2022 uveřejnilo Ministerstvo dopravy prostřednictvím Letecké informační služby (LIS) následující letecké předpisy, resp. jejich opravy:
Byla uveřejněna změna oprávnění CZ.CAMO.0089 společnosti Flying Academy s.r.o.. Seznamy všech oprávněných organizací
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2022-0029-E na záchranné padáky ATL-88/90-1B, komerčně známé jako ATL-15 SL (bližší určení v AD), společnosti MARS a.s..
Formou článku jsme uveřejnili krátké zamyšlení pro piloty před zahájením nové letové sezóny. Zejména s důrazem na plánování letů přes různé prostory a komunikaci.