Byl uveřejněn návrh opatření obecné povahy, kterým Úřad v kontextu podmínek stanovených prostorem LKR310 – UAS zřizuje omezený prostor pro lety bezpilotních letadel (LKR315A – ATZ, LKR315B – SLZ, LKR315C – HEL a LKR315D – PIS) za účelem zajištění ochrany letadel s pilotem na palubě v okolí neřízených letišť, ploch SLZ, heliportů a míst veřejného […]
Byl uveřejněn návrh opatření obecné povahy, kterým Úřad v kontextu podmínek stanovených prostorem LKR310 – UAS zřizuje omezený prostor pro lety bezpilotních letadel (LKR313 – vodní zdroje) za účelem ochrany ochrany vodních zdrojů, a to v rozsahu ochrany stanoveném ochranným pásmem dle § 30, odst. (3), písm. a) zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a […]
Byl uveřejněn návrh opatření obecné povahy, kterým Úřad v kontextu podmínek stanovených prostorem LKR310 – UAS zřizuje omezený prostor pro lety bezpilotních letadel (LKR312A – elektrické stanice a LKR312B – elektrická vedení) za účelem ochrany elektrických stanic 110 kV a výše a elektrických vedení 220 kV a výše.
Byl uveřejněn návrh opatření obecné povahy, kterým Úřad v kontextu podmínek stanovených prostorem LKR310 – UAS zřizuje omezený prostor pro lety bezpilotních letadel (LKR311A, LKR311B, LKR311C a LKR311D) za účelem ochrany železniční dráhy.
Byl uveřejněn návrh opatření obecné povahy, kterým se stanoví omezený prostor LKR310 – UAS, který ve spojení s dalšími v něm uvedenými omezenými prostory nahrazuje dosavadní omezený prostor LKR10 – UAS.
Portál provozovatele UAS využívá při podávání žádostí o OKL či OKP mapový podklad a verzi knihovny JS SDK Mapy.cz. Podpora této knihovny je však postupně s ohledem na technickou zastaralost provozovatelem postupně ukončována, což může vést k nemožnosti propsání mapového podkladu při podávání žádostí.
Vážení dálkově řídící piloti, aktuálně pracujeme za zavedení funkcionality Registračního systému UAS, která Vám umožní dálkově prodloužit platnost Vašich kvalifikací. Spuštění předpokládáme v druhé polovině roku 2025. Pro bližší informace prosíme sledujte tyto stránky.
Úřad pro civilní letectví v první polovině roku 2025 očekává nabytí účinnosti nové verze metodiky pro posouzení rizik provozu bezpilotních letadel – procesu SORA (Specific Operations Risk Assessment), která z aktuálně aplikované verze 2.0 přechází na modernější verzi 2.5.
Úřad pro civilní letectví vydal OOP č.j. 13753-24-701, kterým dochází k úpravě omezeného prostoru LKR10-UAS. Tato úprava spočívá především v zavedení institutu gridů ve vztahu k provozu v blízkosti neřízených letišť a dále dochází k úpravě podmínek provozu v hustě osídleném prostoru pro bezpilotní letadla třídy C2.
Úřad pro civilní letectví vydal OOP č.j. 7181-24-701, kterým dochází k úpravě omezeného prostoru LKR10-UAS. Tato úprava spočívá v zavedení institutu gridů ve vztahu k provozu v blízkosti řízených letišť a dále dochází k úpravě podmínek provozu v hustě osídleném prostoru pro bezpilotní letadla kategorií C0, C1 a bezpilotní letadla splňující požadavky stanovené v Článku 20 písm. a) Prováděcího nařízení (EU) […]