fbpx

Annexovaná letadla a plnění požadavků na rozlétanost

25. 6. 2020

Úřad pro civilní letectví vydává stanovisko k plnění požadavků na rozlétanost průkazů LAPL – letoun, SPL a LAPL – kluzák, SPL a LAPL – balón, a na prodloužení platnosti kvalifikace SEP land annexovanými letadly.

EASA vydala AMC1 FCL.140.A.; FCL.140.S; FCL.740.A(b)(1)(ii), který umožňuje zápočet hodin nalétaných na letadlech nepřevedených do působnosti EASA (tzv. annexovaná letadla) do plnění požadavků na rozlétanost průkazů LAPL pro letoun, na rozlétanost všech průkazů pilota kluzáků, a do požadavků na administrativní prodloužení kvalifikace SEP land / TMG v ostatních průkazech pilota letounů.


Rozlétanost pro LAPL – letoun / TMG:

Požadavky na rozlétanost pro LAPL – letoun jsou: Za poslední 2 roky nálet 12° PIC + 12 vzletů / přistání + 1° s FI/CRI.

Jak lze  tyto požadavky plnit – nálet hodin: 12° PIC + 12 vzletů / přistání – lze nalétat na annexovaných letounech třídy SEP land (poznávací značka OK + 3 písmena, např. L-40, L-60, An-2) i na ultralehkých letounech (poznávací značka OK + 3 písmena + 2 číslice) za předpokladu, že předmětný letoun / TMG odpovídá definici a kritériím příslušné třídy letounu.

Jak lze tyto požadavky plnit – cvičný let s instruktorem: 1° s FI/CRI – lze nalétat na annexovaných letounech třídy SEP land (poznávací značka OK + 3 písmena), nelze na ultralehkých letounech (poznávací značka OK + 3 písmena + 2 číslice).


Rozlétanost pro kluzák:

Požadavky na rozlétanost pro kluzák jsou: Za poslední 2 roky nálet 5° + 15 vzletů / přistání PIC nebo ve dvojím řízení s FI nebo PIC pod dozorem FI + 2 lety s FI.

Jak lze tyto požadavky plnit – nálet hodin: 5° PIC + 15 vzletů / přistání  PIC nebo ve dvojím řízení s FI nebo PIC pod dozorem FI – lze nalétat na annexovaných kluzácích (poznávací značka OK + 4 číslice) i na ultralehkých kluzácích (poznávací značka OK – A + 3 číslice) za předpokladu, že předmětný UL kluzák odpovídá definici a kritériím příslušné třídy kluzáku.

Jak lze tyto požadavky plnit – cvičný let s instruktorem: 2 lety s FI – lze nalétat pouze na annexovaných kluzácích (poznávací značka OK + 4 číslice), nelze na ultralehkých kluzácích (poznávací značka OK – A + 3 číslice).


Rozlétanost pro balón:

Požadavky na rozlétanost pro třídu HOT AIR FREE balónů jsou: Za poslední 2 roky na třídě HOT AIR FREE nálet 6° PIC + 10 vzletů / přistání PIC nebo ve dvojím řízení s FI nebo PIC pod dozorem FI,  + 1 let s FI.

Jak lze tyto požadavky plnit – nálet hodin: 6° + 10 letů PIC nebo ve dvojím řízení s FI nebo PIC pod dozorem FI na třídě HOT AIR FREE – lze nalétat i na ultralehkých balónech (poznávací značka OK – 3 písmena + 2 číslice).

Jak lze tyto požadavky plnit – cvičný let s instruktorem: 1 let s FI – nelze nalétat na ultralehkých balónech (poznávací značka OK – 3 písmena + 2 číslice).


Administrativní prodloužení kvalifikace SEP land / TMG:

Požadavky na administrativní prodloužení platnosti kvalifikace SEP land jsou: Za poslední rok 12° na SEP land, z toho 6° PIC + 12 vzletů / přistání + 1° s FI/CRI (může být nahrazena jakýmkoliv přezkoušením odborné způsobilosti na jiném typu / třídě letounu).

Jak lze tyto požadavky plnit – nálet hodin: 12° na SEP land, z toho 6° PIC + 12 vzletů / přistání – lze nalétat na annexovaných letounech třídy SEP land (poznávací značka OK + 3 písmena, např. L-40, L-60, An-2) i na ultralehkých letounech (poznávací značka OK + 3 písmena + 2 číslice) za předpokladu, že předmětný UL letoun / TMG odpovídá definici a kritériím příslušné třídy letounu.

Jak lze tyto požadavky plnit – cvičný let s instruktorem: 1° s FI/CRI – lze nalétat pouze na annexovaných letounech třídy SEP land (poznávací značka OK + 3 písmena, např. L-40, L-60, An-2), nelze na ultralehkých letounech (poznávací značka OK + 3 písmena + 2 číslice)


Zaznamenávání doby letu: Pro uplatnění náletu hodin ve všech výše uvedených případech platí požadavek Part-FCL.050 Zaznamenávání doby letu. Doba letu na letounech  a kluzácích včetně annexovaných kromě SLZ se zapisuje do zápisníku letů pro letoun, případně pro kluzák, vydaného a vedeného podle požadavku Part-FCL.050 Zaznamenávání doby letu a příslušného AMC. Doba letu na SLZ se zapisuje do zápisníku letů pro SLZ, kterým lze prokázat plnění výše uvedených požadavků.