Zachování letové způsobilosti letadel, jejichž typové osvědčení bylo převedeno pod pravomoc EASA (tzv. transferovaná letadla), je řízeno v souladu s Nařízením Komise (EU) č. 1321/2014, v aktuálním znění.
Informace k uvedenému nařízení, přehled jeho změn a přijatelné způsoby průkazu (AMC) a výkladový materiál (GM) k tomuto nařízení naleznete zde.
1. Letadlo používané pro obchodní leteckou dopravu nebo složité motorové letadlo smí být řízeno pouze CAMO (oprávněnou organizací podle Části M, Hlavy G nebo podle Části CAMO).
2. Letadlo nepoužívané pro obchodní leteckou dopravu a jiné než složité motorové letadlo
(spadající pod Část M)
– letoun jiný než složité motorové letadlo s MTOM nad 2730 kg, nebo
– vrtulník jiný než složité motorové letadlo s MTOM nad 1200 kg nebo s více než 4 osobami na palubě,
může řídit:
3. Letadlo jiné než složité motorové letadlo, které není používané pro obchodní leteckou dopravu
(spadající pod Část ML)
– letoun s MTOM 2730 kg a méně, který není klasifikován jako složité motorové letadlo, nebo
– rotorové letadlo s MTOM 1200 kg a méně, certifikované pro maximálně 4 osoby na palubě, nebo
– jiné letadlo ELA 2,
smí být řízeno:
Pro každé letadlo musí být zpracován Program údržby v souladu s Částí M (čl. M.A.302.) nebo Částí ML (čl. ML.A.302).
Poslední aktualizace: 04. 01. 2021
Správce stránky: Odbor způsobilosti letadel v provozu