ATM/ANS

8. 8. 2023

Aktualizace směrnice CAA/S-SP-009-4/2019 (Dohled nad řízením změn u poskytovatelů služeb a u organizací pro výcvik řídících letového provozu)

Byla vydána směrnice Dohled nad řízením změn u poskytovatelů služeb a u organizací pro výcvik řídících letového provozu (CAA/S-SP-009-4/2019), verze 5.0 s účinností k 1. 1. 2024.

3. 7. 2023

Vydání směrnice pro sledování výkonnosti poskytovatelů služeb CAA/S-SP-040-0/2023

Byla vydána Směrnice pro sledování výkonnosti poskytovatelů služeb v návaznosti na požadavky PNK (EU) 2019/317 (CAA/S-SP-040-0/2023) s účinností k 30. 6. 2023.

14. 6. 2023

Uveřejnění EASA SIB 2023-05 – Possible Risks Emerging During Summer 2023

Agentura EASA uveřejnila Safety Information Bulletin (SIB) 2023-05, který se týká možných rizik spojených s nárůstem letového provozu během letní sezóny 2023. SIB se týká provozovatelů letadel, letišť, poskytovatelů ATM/ANS, organizacích údržby, organizací CAMO a ATO. Agentura EASA v tomto SIB přináší doporučení uvedeným poskytovatelům služeb jak čelit těmto rizikům a možným problémům, spojeným zejména […]

8. 6. 2023

Informace pro leteckou veřejnost – ATZ/TMA/LKRMZ 1 České Budějovice

Úřad pro civilní letectví s účinností od 17. 07. 2023 zřídil opatřením obecné povahy  (čj.003708-23-701 ze dne 21. 03. 2023) ATZ České Budějovice, TMA České Budějovice a LKRMZ 1 České Budějovice. Tato změna bude publikována v AIP ČR, Military AIP a ve VFR příručce a prostřednictvím AIC.

28. 4. 2023

Aktualizace směrnice CAA/S-SP-016-n/2019 (Požadavky na dokumentaci pro systémy/složky)

Ke dni 28. 4. 2023 vstupuje platnost směrnice verze 3.0 čj. 004560-23-701 směrnice CAA/S-SP-016-2/2019 „Požadavky na dokumentaci pro systémy/složky“.

22. 2. 2023

Uveřejnění revize EASA SIB 2022-02R1 – rušení signálu GNSS

Úřad pro civilní letectví upozorňuje, že agentura EASA uveřejnila dne 17. 2. 2023 revizi bezpečnostího bulletinu (SIB) 2022-02R1 “Global Navigation Satellite System Outage Leading to Navigation / Surveillance Degradation”.

19. 10. 2022

Dotazník ICAO – přechod z magnetického na zeměpisný sever

Vážení poskytovatelé služeb, rádi bychom Vás požádali o vyplnění níže uvedeného dotazníku ICAO, který se týká přechodu z magnetického na zeměpisný sever v rámci letecké navigace. Dotazník, který je určen provozovatelům letadel, letišť, poskytovatelům ANS a ATC, výrobcům letecké techniky, tvůrcům letových postupů, apod., vyplňujte online formou nejpozději do 30. 10. 2022. Děkujeme vám za […]

1. 7. 2022

Uveřejnění schváleného Plánu výkonnosti České republiky pro třetí referenční období (2020–2024)

Odbor navigačních služeb ÚCL informuje leteckou veřejnost o uveřejnění schváleného revidovaného Plánu výkonnosti České republiky pro třetí referenční období (2020–2024) v souladu s čl. 16 písm. a) PNK (EU) 2019/317, ze dne 11. února 2019, kterým se stanoví systém sledování výkonnosti a systém poplatků v jednotném evropském nebi a kterým se ruší prováděcí nařízení (EU) […]

8. 3. 2022

Publikace formulářů pro AltMoC v oblasti ATM/ANS a TO

Odbor navigačních služeb ÚCL publikoval formuláře použitelné pro žádost o schválení a popis AltMoC v oblasti ATM/ANS a TO spolu s pokyny pro jejich vyplnění. Uvedené dokumenty naleznete na stránce AltMoC.

7. 3. 2022

Provozní přechod na systém TopSky ukončen

Dne 4. 3. 2022 bylo státním podnikem Řízení letového provozu České republiky po více než dvaceti letech ukončeno používání dosavadního systému řízení letového provozu a do provozu byl plně nasazen systém nové generace TopSky, jehož ambicí je zajistit plnění vysokých technických i kapacitních požadavků kladených na systémy řízení v 21. století.

« Previous Page Next Page »