Oddělení dozoru výcvikových organizací

Ing. Karel Kulhánek

vedoucí oddělení dozoru výcvikových organizací

pdf.pngživotopis



Oddělení dozoru výcvikových organizací úzce spolupracuje při své činnosti zejména s oddělením inspektorů pilotů odboru obchodní letecké dopravy a s příslušnými odděleními inspektorů sekce technické.

V rámci své působnosti plní následující úkoly:

  • zpracovává administrativní záležitosti přidělené ředitelem odboru;
  • posuzuje použití a správné uplatnění platné legislativy ve své působnosti;
  • zpracovává postupy pro činnost oddělení letecký rejstřík a oddělení zkoušek personálu;
  • zpracovává směrnice, postupy a příručky inspektora pro provádění státního dozoru v oblasti způsobilosti leteckého personálu, ATO, a MTO;
  • zpracovává zkušební osnovy pro teoretické zkoušky leteckého personálu. Při této činnosti spolupracuje s výše uvedenými organizačními útvary odboru a sekce technické;
  • ve spolupráci s výše uvedenými organizačními útvary odboru a sekce technické provádí posuzování žádostí o prvotní vydání, změnu, rozšíření a obnovu Osvědčení o schválení ATO a MTO, zpracovává protokoly o zjištěných nedostatcích a návrhy na jejich odstranění;
  • zpracovává plány pro provádění průběžného státního dozoru držitelů Osvědčení o schválení ATO a MTO;
  • ve spolupráci s výše uvedenými organizačními útvary sekce letové a sekce technické provádí na základě žádostí dozorovaných organizací posuzování všech příruček a jejich změn ve své působnosti;
  • ve spolupráci s výše uvedenými organizačními útvary sekce letové a sekce technické provádí státní dozor držitelů Osvědčení o schválení ATO a MTO, zpracovává protokoly o zjištěných nedostatcích a návrhy na jejich odstranění. Předkládá řediteli odboru návrhy na změnu, pozastavení nebo odejmutí Osvědčení o schválení, je-li to nutné;
  • provádí příslušná řízení dle platné legislativy, předkládá řediteli odboru návrhy Rozhodnutí ve věci;
  • provádí dozor organizací pověřených zkouškami leteckého personálu, zpracovává protokoly o zjištěných nedostatcích a návrhy na jejich odstranění a podle uvážení se účastní pravidelných jednání pro tvorbu a aktualizaci databáze zkušebních otázek;
  • zadržuje průkazy způsobilosti dozorovaného leteckého personálu, bezodkladně o tom vyrozumí ředitele odboru;
  • kontroluje a eviduje úhradu poplatků za prováděné úkony;
  • provádí vyhodnocení opatření pro zachování rovnocenné úrovně bezpečnosti při udělování výjimek v souladu s čl. 14(4) a odchylek v souladu s čl. 14(6) a (7) nařízení (ES) č. 216/2008;
  • na základě rozhodnutí ředitele odboru a potřeb EASA se zúčastňuje jednání na národní a mezinárodní úrovni;
  • zajišťuje zpracovávání směrnic, příruček inspektora a dalších dokumentů pro výkon státního dozoru dle požadavků ředitele odboru;
  • plní další úkoly dle rozhodnutí ředitele odboru.





Zpět na strukturu odboru způsobilosti leteckého personálu



Výběr jazyka česky english