Řízení zachování letové způsobilosti

Informace o systému řízení zachování letové způsobilosti

Zachování letové způsobilosti letadel, jejichž typové osvědčení bylo převedeno pod pravomoc EASA (tzv. transferovaná letadla), je řízeno v souladu s Nařízením Komise (EU) č. 1321/2014, v aktuálním znění.

Informace k uvedenému nařízení, přehled jeho změn a přijatelné způsoby průkazu (AMC) a výkladový materiál (GM) k tomuto nařízení naleznete zde.


1. Letadlo používané pro obchodní leteckou dopravu nebo složité motorové letadlo
smí být řízeno CAMO organizací oprávněnou podle Části CAMO.


2. Letadlo nepoužívané pro obchodní leteckou dopravu a jiné než složité motorové letadlo
(spadající pod Část M)

– letoun jiný než složité motorové letadlo s MTOM nad 2730 kg, nebo
– vrtulník jiný než složité motorové letadlo s MTOM nad 1200 kg nebo s více než 4 osobami na palubě,

může řídit:

  • CAMO (oprávněná organizace podle Části CAMO), nebo
  • CAO (oprávněná podle Části CAO) s oprávněním k řízení zachování letové způsobilosti.

3. Letadlo jiné než složité motorové letadlo, které není používané pro obchodní leteckou dopravu
(spadající pod Část ML)

– letoun s MTOM 2730 kg a méně, který není klasifikován jako složité motorové letadlo, nebo
– rotorové letadlo s MTOM 1200 kg a méně, certifikované pro maximálně 4 osoby na palubě, nebo
– jiné letadlo ELA 2,

smí být řízeno:

  • CAMO (oprávněná organizace podle Části CAMO), nebo
  • CAO (oprávněná podle Části CAO) s oprávněním k řízení zachování letové způsobilosti, nebo
  • vlastníkem.

Program údržby

Pro každé letadlo musí být zpracován Program údržby v souladu s Částí M (čl. M.A.302.) nebo Částí ML (čl. ML.A.302).


Poslední aktualizace: 19. 12.. 2023

Správce stránky: Odbor způsobilosti letadel v provozu

Máte nejasnosti? Zanechte nám vzkaz
Autor stránky: Sekce technická

Zanechat vzkaz:

Děkujeme za váš zájem nás zkontaktovat. Odpověď zašleme na vámi uvedený email. V případě dotazů nesouvisejících s touto stránkou využijte prosím možnosti v sekci Kontakty.
Vaším podnětem se bude zabývat: Sekce technická